EN_Solution courrier pour le secteur immobilier

Solution courrier pour

le secteur immobilier

EN_Solution courrier pour le secteur immobilier

Correspondence relating to the co-owners' property manager activities and real estate management are time consuming and represent a major source of costs. Tessi POST Immo allows you to outsource all your professional mailing whilst complying with your filing obligations and your legal deadlines. You reduce your franking costs and increase productivity.

  • Automating sending notice of General Meetings and minutes
  • Managing and producing any other professional flows: calls for funds, notice of deadlines, etc.
  • Multichannel distribution: traditional mail, text message, email or electronic registered mail
  • Dedicated and secure industrial publishing chain
  • ISO 14641 compliant electronic archiving for legal purposes
  • Regulatory compliance
Picto caractéristiques Tessi
  • 15% to 20% reduction in processing and franking costs
  • 20% increase in productivity
  • 50% savings with electronic registered mail
  • Managing returns for recommended mail
  • Security and traceability for every emission
Picto bénéfices Tessi

Functions and uses

Capturing documents to be processed

Capturing from your professional application using a dedicated online portal that is accessible 24/7.

1

Preparing documents

Preparing and assembling documents including stapling, quality control and approval of the production options before mailing.

2

Processing the received documents

Reception of flows on the server, bulking and batching for postal dispatching.

3

Multichannel distribution

Printing, enveloping with verification of the integrity and completeness, franking and posting.

4

Management of returns

A service to manage acknowledgement of receipts and undelivered registered letters, statistical reporting for email and SMS campaigns.

5

Archiving for legal purposes

Electronic archiving for legal purposes for sensitive documents (summons to GM) or according to your legal obligations.

6

Download the documentation
Solution courrier pour le secteur immobilier

Remplissez le formulaire pour télécharger la documentation


     
 
 
 
 
 



Identité du responsable du traitement

Responsable du traitement : Tessi Documents Services, SAS ayant son siège social au 116 rue de Silly, 92100 Boulogne Billancourt, immatriculée au RCS de Nanterre sous le numéro : 326 803 582, agissant en son nom et pour son compte et au nom et pour le compte des filiales du groupe Tessi;
Finalité du traitement

Les finalités des traitements que Tessi effectue sont les suivantes :

• identification et authentification de l’utilisateur,

• gestion des relations avec nos prospects et clients,

• assistance technique et/ou commerciale,

• accomplissement des obligations légales et/ou règlementaires de Tessi,

• réalisation de statistiques, d’analyses et d’études d’audience,

• communication via formulaire de contact,

• possibilité de recrutement.
Exercice des droits des personnes

Vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification, d’effacement, d’opposition (y compris le droit ne pas faire l’objet d’une décision fondée exclusivement sur un traitement automatisé) ou, le cas échéant, du retrait de votre consentement à tout moment, ainsi que du droit à la limitation et la portabilité de vos données personnelles. Vous pouvez exercer votre droit en vous adressant au Data Protection Officer du Groupe Tessi (cf. la rubrique «Coordonnées du DPO du Groupe Tessi»). Votre demande devra indiquer votre nom et prénom, adresse e-mail ou postale, être signée et accompagnée d’un un justificatif d’identité en cours validité.

Si, après avoir contacté notre DPO, vous estimez que vos droits n’ont pas été respectés, vous pouvez adresser une réclamation en ligne ou par courrier postal à la CNIL.

Pour plus d’information concernant vos droits, vous pouvez consulter notre page de protection des données personnelles.



file

Découvrir aussi

Online subscription and electronic contracts

An improved customer pathway and reduced costs
Find out more

Electronic signature

Sign in a few clicks your documents and contracts
Find out more

Customer Onboarding and KYC operations

Accelerated customer journey, optimized back-office controls
Find out more

Digitalisation
of employment contracts and HR induction flows

Découvrir